Friday, April 24, 2009

Aku, dulu (June 2008) dan sekarang (April 2009)...

Dulu.....sebelum 30 June, 2008....aku seberat 114kg. Ramai org pandang rendah dgn penampilan aku..kata2 yg menyakitkan ati, tak usah cakap la...mcmmana baiknye kita, mcm mana bagusnye kita wat keje...disebabkan appearance kita yg "cute"...sume tak nampak...Walau ko pkai pakaian yg berjenama skalipon...tetap tak menyerlah!!

Aku nekad wat surgery gastric sleeve pada 30/6/2008. Rizy, mak & athyra temankan aku kat spital...sakit mmg tak bole cakap la..Nanti klau berkesempatan, aku akan citer lebih detail dgn sume gamba2 aku..ari ni tak sempat coz aku dtg cc ni nk wat assignment sebenarnye...hehehe



22/4/2009...aku amik kat DSH clinic masa ada appoinment dgn Dr.Malik. Latest berat aku ialah 76kg..hehehe 1 kg lagi mcm berat aku masa bertunang...klau turun lagi 6kg...dh mcm zaman ank dara aku dulu..hehehe..plan aku pas ni, msuk kelas poco-poco dgn aie, fahmy & sani. Mlm td sani ajak gi gym...tgk la..time very constraint...mmg best gi gym..ada personal trainer yg gagah perkasa, disamping dpt cuci mata hehehe...but tgk la..dan for sure aku akan swim kat umah 3x /week..ni sume utk bentuk kan badan aku balik. U know...daripada kulit tu dah membesar dan hilang lak lemak2 dari badan..of course sume kulit badan akan mengeleber kan?..Disamping tu, next month dah start gi spa..wat rawatan facial, lulur & sauna balik...dah few years aku on/off gi spa....ye la kekadang budget tak cukup beb! Alhamdulillah, tahun ni rezeki lebih...pe salah aku manja kan diri sendirikan? Biar org yg penah kutuk2 aku dulu bukak mata!!! Kan aku penah kata dulu.....time will tell...tak selamanye aku akan statik...tak selamanye aku akan jalan kaki naik turun lrt....aku akan berubah..berubah 360 degrees...dari segi penampilan, status diri dan kerja & pe yg aku inginkan slama ni....kete, umah, grad dengan cemerlang dari UM....tengok la....INSYALLAH.




No comments: