Saturday, October 25, 2008

Kata-kata..

Pepatah org tua2....terlajak perahu bole diundur..terlajak kata? Pasal tu sebelum bercakap pikir dulu..pe kesan dan implikasi pada org lain, pe perasaan org bila dengar perkataan dari mulut kita....jgn main hentam jek ikut sedap mulut dan sesedap rasa...klau rasa apa yg kita ckp tu nnti akan mengguris perasaan, melukakan, menjatuhkan air muka org...baik la diam..diam tak bererti kalah dan diam juga tak bererti lemah! Cuma kita tak menambahkan dosa je...dpt pahala lagi...sbb pe? sebab kita bersabar...

Bagi aku....mengata la hal aku sesedap rasa smpai dh tak de perkara baik yg aku buat selama nih, sampai dh tak de perkataan yg nk diguna...sumpah la aku seadanye...aku tak takot pon...aku tau aku berada dipihak yang benar...Allah ada bersama2 aku....Buat pe aku nak takot pada manusia, yg paling aku takot ialah pada Allah. Klau sampai tahap ko nk bunuh aku skalipon pon aku tak takot....utk puas kan ati ko...sila kan...ko ingat dgn ugutan dan gertakan ko aku akan terus bersedih, jatuh terduduk? Mintak maaf...aku dh lama keluar dari kepompong episode sedih, duka lara nih. Aku dh ada life aku sendiri...ada kerjaya yg bagus utk aku looking forward. Klau ko terus bergelumang dengan kisah2 dulu...terpulang la...berdukalara la smpai 100 tahun lagi...pe aku pedulik!

Sebab dulu banyak kali aku ingatkan...mungkin luaran aku memang nampak lemah lembut, soft spoken..but deep down inside, klau ko asik ulang2 perbuatan yg sama sampai aku dh naik meluat dan menyampah....bila ati aku dh kata tak nak...that's it. Titik. Nokhtah....jgn ko cuba rayu2 lagi....Kata la aku ni degil, keras ati....tapi sebab pe? bukan pasal ko jugak kan??

Tak de org yg perfect 100% dlm dunia nih...but i tried to accept whatever kekurangan ko...it will makes the perfect match..(tu kata bijak pandai la). But ko??? ada ke terima aku ni seadanye? sedar diri ko tu tak sesempurna mana...

Terlerainye ikatan pada 18/12/2006...tapi ko smpai skrg tak nk menerima kenyataan tu. Masih didlm khayalan sama seperti bilamana ko amik benda terlarang tu....khayal...leka....ko cuba nk jatuhkan maruah aku....ko ingat aku heran ke? Hidup la dlm dunia ko...aku dh tak nk amik tau dah..klau bole delete..dah lama aku delete kan ko!

Whatever....sebelum ko bukak mulut nak cakap....tolong pikir, pikir dan pikir dulu...


chow!

1 comment:

jarijemari said...

A'kum Kak Dah,

J doakan Tira kembali pd akak. If not soon but one day she will.....insyaallah..

Missed You *JUANNA*