Tuesday, January 13, 2009

Selamat Tahun Baru 2009..happy bithday to me..

Dah 3 weeks tahun baru berlalu...sori....aku tak sempat nk update blog ni...

Best giler gi sarawak....walau byk insiden yg tak brape menyenangkan...actually aku tengah tunggu gamba2 yg amik kat sarawak tempohari...kat member, baru nak edit. Kalau dah ada nnti aku upload sini ek?

Klau nk diceritakan psl penat..mmg tak terkata coz when we arrived at LCCT dah dekat 11pm. Aku smpai umah dekat pkul 2 am coz adik aku singgah makan lak...kena la blanje coz dia tlong jmput aku kat LCT.

Sampai umah aku terus basuh baju, sidai and pepagi senin aku kemas baju dan bertolak ke spital @9am. Nasib baik adik aku nk tolong anta. Sampai spital, single room dh full..sementara aku kena dok kat 4 beded punye...emmm..boring giler coz kena share tv and other patient tu mcm dh nazak...takut aku..kejap2 aku turun ke cafe dan kacau nurse, mintak dorang check any single bed available or not. Tak kira bape aku nk jugak! So dekat nk maghrib baru dapat single room, tapi mahal sket dr cost yg company bayar. Tk kira la..janji aku selesa, dan tak de org lain dalam bilik tu.

Ppeagi 23/12 tu...nurse dah datang bwk OT nye baju suruh tukar and pukul 7.30am aku dh diusung masuk ke OT. Adik dan anak aku lambat datang. Aku sedar dan dibawa ke wad pukul 12pm..Alhamdulillah..sume berjalan lancar.

Next day baru rasa tangan kiri rasa sakit giler, and petang tu aku dah discharged sbb ingat ari jemaat bole gi keje. Confident je nk gi keje...ari kamis tangan mmg sakit sangat tambah kat dressing tu ada darah, so pepagi jemaat aku ke spital jmpa dr rozman tukar dressing & tambah mc till new year. Kena marah coz aku tak reti dok diam kat umah. Laaaa...mana la aku tau. Ingat minor surgery bole la wat keje umah ke..psl tu tngan aku biru bengkak..huh SAKIT GILER BEB!! Tangan tak bole nk angkat, nk pkai baju sume kena mntak tlg ank aku..nasib dia ada..klau tak, sape nk tolong aku?

HAPPY BIRTHDAY TO ME......hehehe...rasa sedih gak sbb si rizy tak anta ape2 wish pon...pe laaa...mobile asik rosak jek! Balik kg, mcm2 hal la....org lain bertalu talu anta text wish b'day kat aku! Mlm tu spt biasa masa org dok sibuk tgk bunga api tepat kul 12am....aku dh nk tertido...ngantuk & tak sihat. Ttiba anak aku suruh bangun sbb adik aku dtg..tak sempat nak bersiap dorang serbu ke dalam bilik dgn sibik kek siap dgn lilin...hehehe....giler punye budak!! Siap amik gamba aku yg dgn pyjama..nasib malam tu aku tak pkai nighties yg lacy & sexy giler!! kalu tak naya aku!!

Aku dh dapat surat tawaran blaja kat UM and nk kena gi register pd 4/1/09 and 1st class start on 5/1/09....emmm...dgn keadaan aku yg tak kuat lagi...cam ne nk gi KWSP sume? Rasa mcm nk tolak je ...but at last aku gi jugak..pe nk jadi pas ni ....tu blakang kira..aku dh tak nk tunggu2 or tangguh2 lagi...umur makin meningkat...aku mesti dapat kan segulung cert utk masa depan aku!

Dalam pada terhuyong hayang ari jemaat, 3/1/09 aku gagahkan jugak ke KWSP..skjap je urusan
dh selesai dan mlm tu pas ofis singgah kat kedai foto kat KL Sentral amik gamba. Esoknye, Zall & anak aku temankan ke UM jln Tun Ismail utk mendaftar. Jmpa si Shita, dan buat pertama kali berkenalan ngan kak nor, kakak dia (aku dh lupa nama), fiza, kak lida, fadly (yg slalu sms psl this course and byk tlg aku psl duit registration - thanks fadly) dan eddie (skrg ni tok penghulu class)...hehehe...

Tak sangka dalam pada tak berapa sihat, kelam kabut dan nyaris2 nk tarik diri...akhirnye aku dah mendaftar as one of the UM student...mcm tak caye jek...hehehe

Dan la ni...sabtu dah nk masuk 3rd class....bdk2 dlam class memang happening dan yg paling best Lecturer utk Subject Office Mgmt ni, En.Rais mmg giler, slamber jek...mmg tak kn mengantuk lar walau class sejuk beku..!!! Klakar..ketawa je dari pagi sampai petang ditmbah dgn prangai bdk2 nih..Dapat bdk2 1 group yg kepala bole tahan..nasib shita 1 group dgn aku. Si yan, iffa jb, si rabiah, nana...dorang lantik aku jd taiko group hahaha.....

Aku mmg tgh semangat nk blaja ni. Pe lagi dgnar grop 3 last year dh grad pd 10/1/09 tempohari. Ada yg amik degree kat University of EastLondon...emmm..kota idaman aku tu...klau lulus & cukup duit bole sambung sana....Nk gak merasa konvokasyen kan (betul ke ejaan aku ni?). Merasa pkai jubah, naik atas pentas....huiii...Cuma yg aku riasaukan ialah subjek Financial Mgmt nnti pada bulan December....bab2 mengira ni aku lemah sket..ye la..dah dekat 20thn dah tinggalkan add maths sume...Azam aku utk jd best student or target at least aku nk score sume paper "A" or at least "B"....itu azam aku..InsyAllah. Doa aku agar kesihatan aku pd tahun ni ok..so aku tak payah skip kelas..lagi haru klau tak grad and kena ulang few subjects...hemmmm...

11/1/09- Class kat UM masa tgh break ptg..dorang wat birthday party utk sape2 yg birthday in January skali..en.rais sponsor beli kek kat secret repicie..eddie beli junk food....HEHEHE...merasa potong kek skali lg...

Si rizy dah balik dari sabah 12/1/09...ari jemaat ni start keje. Slamat kembali bertugas lpas bercuti sakan kat kampung halaman..heh! Mesi file2 kat opis dah bersusun2 tinggi KLCC...gi la cuti lelama lagik...huhu...

Ni dah rabu..last year nye soklan exam yg patutnye bincang dalam class this week tak wat lagi...hehehe..bz...lunch break karang aku wat la....

cheer!

No comments: