Tuesday, November 11, 2008

ALHAMDULILLAH...

Ari ahad malam tetiba anak aku balik ke rumah di hantar oleh adik tiri aku. Berlaku pertengkaran sket sbb dia tak puas ati dgn aku. Masalahnye bila dia kata nk berbincang...berbincang la baik2, klau pun nk jadi org tengah, kena la dengar penjelaan/cerita dua2 belah pihak...ni tak..dengar cerita sebelah pihak je...abih, citer aku sape nk dengar?? Sampai aku terpaksa suruh dia keluar dari rumah sebelum aku plak yg naik darah. Aku call adik perempuan aku yg tinggal kat level bawah suruh datang jd saksi klau ape2 terjadi.

Aku nampak sangat yang anak aku tengah bingung & sedih. 3 minggu dia kat umah mak...mcm2 dorang citer yg bukan2 yg tak sepatutnye diceritakan pd anak aku yg baru berumur 13thn! Walau dia penah menghiris ati aku, hancur kan ati aku..tapi aku sebagai seorg ibu tak pernah buang dia terus dari idup aku..apa pon dia tetap anak aku, darah daging aku. Klau dia dh terlajak ...dia perlukan bimbingan utk kembali ke pangkal jalan. Tu tugas aku sebagai parents..bukannye buang dia terus dari idup aku. Cuba mak bapak korang wat macam tu pd korang bila korang dh buat silap dalam idup....pe korang rase....? Aku tak nk anak aku terus hanyut....selagi ada kudrat, aku akan cuba bentuk dia...klau dah sume kaedah, tak bole nk buka pintu ati dia...aku redha dn tak akan menyesal sbb aku dah usaha.

Alhamdulillah...doa aku tiap kali lepas solat supaya dilembutkan ati & dibuka kan pintu ati anak aku supaya pulang semula ke rumah telah di makbul kan...Syukur Alhamdulillah...

No comments: