Friday, November 7, 2008

Minggu yg serabut

Minggu-minggu pertama bulan November ni betul2 menguji aku...

Even berat badan aku dah semakin turun skrg ni, dgn bermacam2 problem buat aku lagi tak selera nak mkn..tu pun kena paksa dgn kak su, baru aku mkn sket sekadar alas perut nk makan ubat pas tu..kalau kat opis..mmg kekadang aku bole lupa nk mkn ditambah dgn byk keje kebelakangan ni. Alhamdulillah, ada kak su yg bagi aku kekuatan dan semangat utk aku terus kan idup ni. Selalu ingatkan aku supaya jgn tinggal kan solat, zikir, doa dan mengadu pada Allah swt. aku dah pesan pada kak su, klau dia call atau msg aku tak jwb dalam satu ari...jenguk2 la aku kat umah....

Aku memang tgh down sgt skrg ni....

Kalau aku tak cukup kuat...dh lama aku buat benda2 gila...kat umah byk pills...klau aku tak kuat dah lama dah aku telan sume pills2 tu..senang...biar senang ati sume orang bila aku dah tak de...
Tapi bila aku ingat balik...wat pe aku nak mati dalam keadaan sesat? tak cium bau syurga nanti?
Dugaan kali ni benar2 manguji aku...aku dah ak sanggup nak hadapi & lalui sebenarnye...Tiap kali pas solat, aku berdoa...klau dah tak de kebahagiaan buat aku kat dunia ni, jemput la aku..aku redha. Wat pe aku terus idup klau sejak dulu lagi aku sering diuji, diduga....penah org kata jika slalu diuji, diduga tandanya Allah sayang pada kita, Dia tau kita kuat utk hadapainye...tapi kali ni aku dah betul2 give up.....aku dah tak sanggup nk lalui dugaan kali ni. Jemput la aku ya Allah...aku dah tak nk ati aku ni disakiti lagi........abah aku dah lama tak de dan klaupun aku dah tak de jodoh dgn sesape....jemput la aku...biar la aku pergi demi kebahagiaan org lain.

No comments: