Sunday, June 22, 2008

Minggu Baru

Pepagi senin yang indah..hehehe..ari ni jalan tak jam sangat spt kebiasaannye. Senang plak aku dapat cab tadi, apek yg dah 3,4 kali anta aku ke opis. Apek ni klau bawak teksi suka cakap cina sorang2, tah ape yg dirungut kan. Kekadang dia memaki hamun sorang2..aku kat blakang perati je gelagat dia sambil layan prasaan...tadi aku terlupa tutup tingkat teksi dia, masa aku naik tadi aku bukak sikit tingkap tu sbb ada bau la...macam bau org tak mandi pagi dan ada bau bawang putih..nk termuntah pon ada. Idung aku mmg sensitif sgt klau bab2 ni..tapi nk wat cam ne..klau aku tak naik teksi dia..alamat lambat la aku smpai opis nanti. Lain kali aku nk standby minyak angin la...cara yg paling bersopan, jgn sampai dia terasa ati..Klau ari ujan abis la tempat duduk balakang tu..manyak soli ya...!! Bole dikata tetiap pagi aku ke opis naik teksi. Mcm2 gelagat dan perangai driver teksi ni bole tgk. Klau la aku ada handycam, kan best...Last week, sorang abg tu siap citer kat aku masa otw ke opis, minggu depan dia menikah 1 lagi dengan budak sabah yg keje kat bank, sambil tunjuk kat aku gamba bakal nd wife dan awek dia budak sarawak yg keje kat kelab dangdut!! Makkk aii..bole tahan abg nih. sekali pasang 3! Ada tu mmg nak tipu meter la..coz aku kan tetiap pg guna teksi...so aku tau la lebih kurang tambang ke opis aku. Tak pe..tipu la duit aku..tak halalnye. Ada jugak beberape org yg try nk berkenalan lagik! Hehehe...aku malas layan la...terkena laki org mati aku! Kekadang citer2 pasal politik la..perkembangan semasa..Ntah nape dorang ni suka sangat nk sembang ngan aku.

Pepagi jugak masa aku tengah bf dgn angie, mak aku called, suruh aku booking tiket konsert kat Istana Budaya. Kalau korang free dan ada duit lebih, sambil berhibur bole derma sekali. Ada 3 Konsert dengan tajuk yang sama iaitu Alleycats - Konsert Amal Senandung Semalam (lebih kurang la kot) 3 malam berturut dari 27,28 dan 29 June kat Istana Budaya. Mlm pertama Hattan dgn Jac V, 2nd nite - Hattan dgn Liza Hanim dan 3rd nite - Hattan dgn Adibah Noor. Mak aku nk pegi tgk the 3rd nite. Dia minat sgt dengan Hattan & Adibah Noor. Tak rugi beb! Hattan kalo nyanyi mmg la tak dpt disangkal suara dia...but Adibah pon memang power giler, ada aura. Tolong jangan compare ropa dengan suara...apa ada klau rupa cun dan seksi tapi kalau nyanyi live hancus? Buang duit jek. Sama gak kalau aku nk beli CD..setakat nyanyi ala-ala karaoke je..aku tak kan buang duit la..lain la kalau beli CD Luther Vandross ke, Mariah Carey ke, Anuar Zain ke, Kenny G ke berbaloi gak..apa pon..duit sendiri..korang pikir la sendiri.

Dalam bz nak siapkan keje pepagi ni..anak aku, Thyra called dari sekolah...ooo, bawak handphone pegi sekolah ye! Mengadu, sambil nangis2...pen yang nenek baru beli kena curi rakan sekelas..huh..bebudak nih...aku mintak cakap dengan budak lelaki yang curi tu..takut plak! Last month, pencil bag yg ayah dia baru beli RM50 kena curi. Aku dah pesan, jangan beli brg2 jenama mahal2 ke sekolah, nanti kena curi. Tak sampai sebulan dah ilang...aku memang tak kan ganti..biar dia pakai yang lama. Ayah dia, sebab nak beli jiwa anak..ikut kan je pe kemahuan dia... parah la aku macam ni...

No comments: