Thursday, June 19, 2008

Minggu Yang Serabut...

Minggu ni yang paling serabut sekali. Ape pon, life must goes on. Start ari Ahad, dgn tak berape sihat, ke hulu ke hilir dengan mak. Sejak mak tido kat umah, kita byk spent time together. Mak aku ni brutal & blues sket...dah la dia bole cakap 4 bahasa ( tak termasuk dialek2) iaitu Bahasa cina (hokkien, hailam,mandrin), tamil, english, minang dan of course la bahasa malaysia..so kekadang gi pasar ngan dia best...bole cakap dgn sume org tak kira bangsa sampai ternganga mulut tawkey2 kat pasar..haaa...padan muka..jgn sesenang je nak mngumpat mak aku ek!! And yg paling best we can talk anything with her...sampai citer2 pasal bf ker...sempoi jek...Dah la mak aku ni terror masak..at the moment dia attached ngan Haslam Restoran (Family Datuk Yusuf Haslam tu..) dan skrg mak aku kena handle kitchen kat TV3 nye cafe lak....untung la korang kat sana...mak aku masak sedap weh!...AKU lak...pandai masak gak..tapi lagi pandai makannnn..tapi yang kaya? Oranag lain gakk..huhuhu..

MAKKK..org bangga dan bertuah jadi anak mak...Aku ni kira manja gak la..sampai ari ni, mana2 aku nk pegi..mak aku anta, klau tak pon adik aku anta...hehehe...bukan tak nk amik lesen memandu...bz la..but InsyAllah, aku dah janji ngan mak nak amik lesen ujung tahun nih...bole la aku melaram ngan kete mak nnti..
Ada rezeki next year org beli kete sendiri lak..mak sponsor leh tak? hehehe...

Aku tengah arrange tengok mana2 package umrah utk mak aku..sebab dia pegi nanti tak de kawan..aku memang la nakkk sangat pegi Mekah, nak doa banyak2 depan Kaabah..tapi keadaan belum mengizinkan..InsyAllah, panjang umur aku sampai gak sana. Mak nak pegi masa bulan Ramadhan tahun ni...

Monday mornin dah ke DSH jmpa Dr.K dan Dr.M, Thurs sekali lagi aku ke DSH jmpa dgn Dato Dr. H utk set date utk surgery. Pas melalui berbagai test & discussion, aku minta percepatkan tarikh surgery pada 30/6/2008 nih. Jmpa Dr.Nizam, our medical advisor, mintak support dia, discuss ngan boss sbb i'll be away from office for quite sometime, nak handover tugas..Alhamdulilah..sume beres.

So next week kena focus dan prepare handover tugas mana yg patut pada anne, gaji pon dpt next week..so kena la aku selesaikan mana yg patut dibayar, update senarai yg nk dibayar pada adik aku, so senang dia nanti nak urus dgn bank. Uruskan anak aku dgn kak su sepanjang aku tak de kat umah nanti. Nk kena gi beli groceries mana patut, stock-up so that anak aku tinggal ada la makanan kat umah. Banyak nye urusan...klau sempat aku nak gi tengok wayang la..pe lagi..filem aku dok promote kat korang la...filem SEPI...That day nk gi tengok teater muzikal P.Ramlee kat Istana Budaya, nk blanje mak aku, tapi tiket dah abis...heh..nanti klau orang dah sihat, orang bawak mak lain kali ek? Then aku kena prepare baju dan brg2 keperluan sepanjang aku kat spital nanti. Aku memang cerewet sket especially bab2 losyen, shampoo toiletteries aku...biar aku sediakan senang..tak nak susahkan sesape yg jaga aku kat spital nanti..

Malam tadi anak aku merajuk..dia kata aku suka keep secret from her. Bukan aku sengaja, but it's not time yet to let her know..aku tak nak dia susah ati. Cadangnye nak bagitau next week..tapi tercakap lak mlm tadi. Hemmm...aku nak dia blajar berdikari from today onwards..jgn bergantung pada org lain..if i'm not around cam ne?

No comments: