Wednesday, September 10, 2008

Akhirnye...

Eh, aku dapat beli lampu bling2 murah jek..tapi cantik woo...RM6.00 for 100 lights kat UO. Akhirnye setelah berhari2 memikir kan sape nak tolong gantung kat balcony aku tu..malam tadi pas berbuka pose, sedang duduk2 tgk berita, aku dapat idea utk lilit kan je lampu tu kat pagar balcony umah aku..ye tak ye gak kan? nape la aku tak terpikir sblm nih..klau tak dah sah2 RM20.00 terbang upah gantung lampu aku tu...zeti pon tolong la lilit & decorate kat pagar tu...bila aku "on" kan je suis.....huuuiiii makk aiii...cantiknye warna lampu bling2 aku...dekat setengah jam gak la aku duduk sambil perati lampu blig2 menyala....

Baru la rasa semangat sket....tapi klau dapat pasang pelita lagi gempak kan? Tu la identiti kita bila tiba bulan Ramadhan dan sambut Syawal...tapi paling aku suka klau kat kampung2 la..keliling umah pasang pelita...dulu, umah bekas mentua aku kat pilah meriah...umah dia atas bukit, Dari main road, ada jalan kecik menuju umah dia kat kiri kanan ada bekas sawah dorang buat kolam ikan..ada 3 kolam semuanye...bila time bulan pose..keliling kolam dan jalan menuju umah bekas mentua aku dorang pasang pelita...cantikkk wooo...syahdu je rasanye...Aku memang rindu suasana macam tu..tapi pe nak buat..aku dh tak de kampung, kampung arwah abah kat Segamat...sedara-mara tak rapat, mak aku org KL.....stakat balik sekejap ziarah kubur dan ke rumah sedara terapat, pas tu balik KL balik...hemmmm....

Tak pe..duduk kat umah mcm ni, cam ne nk pasang pelita?..dpt gantung lampu blig2 pon dah cukup bagus...

No comments: