Sunday, September 28, 2008

Selamat Tinggal Ramadhan & Selamat Datang Aidil Fitri...

InsyAllah lagi 2 hari..umat Islam dari seluruh duania akan menyambut Aidil Fitri....rasa sedih pulak nak tinggal kan Ramadhan kali ni...tak tentu dapat jumpa lagi ke tidak tahun depan...

2 ari cuti kat umah bz gi bank, dan beli serba sikit brg2 dapo, basuh sarung kusyen, langsir kemas dapo... Tetiba semalam aku demam plak! Padan la badan rasa tak selesa je 2, 3 ari ni..demam selsema & batuk sekali...aku risau, umah tak siap kemas lagi...walau aku tau aku tak ramai kenalan yg datang ziarah nnti...tapi at least nk juga bersih kan umah kan? Kat umah kami tiga2 orang dah demam..aku, mak dan tira...cam ne ni? Pepagi selasa nnti klau aku larat, nk gi pasar beli barang2 basah nk memasak plak..Ikut perancangan, raya pertama petang, anak aku balik ke kg ayah dia utk beraya. Tinggal aku dengan mak je la...hemmmmm...tentu sunyi sbb sebenarnye aku dgn anak slalu "bergado" dan dia juga assistant aku kat umah.

Dan dikesempatan ini, dengan hati yang tulus ikhlas aku ingin menyusun 10 jari, memohon kemaafan pada semua yang mengenali, andai ada terkasar bahasa, terlanjur bicara dan halalkan makan dan minum aku selama ni. Pada yg balik ke kg, drive safely...rancang perjalanan, ntah apa yg korang nk kejarkan, sedangkan masa byk lagi...dan duit raya, nk bagi ikut kemampuan la...jgn nk menunjuk2 kita byk duit, nnti lepas raya mkn maggi je..yg penting ikhlas. Tapi klau memang loaded...tak kisah la kn?

SALAM AIDIL FITRI.

No comments: